Detailed Information on Publication Record
2007
Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků.
STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁBasic information
Original name
Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků.
Name in Czech
Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků
Name (in English)
Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils´ development
Authors
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
2007
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00022711
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
škola; učení; motivace; motivace k učení; diagnostika
Keywords in English
school; learning; motivation; motivation for learning; diagnostics
Tags
International impact
Změněno: 29/3/2010 14:32, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá vybranými otázkami motivace k učení, která je nezbytným předpokladem výchovně vzdělávacího procesu. Motivace k učení je v příspěvku vymezena jako předpoklad efektivity učení i jako rozvoj motivačních a autoregulačních dispozic. Vymezena je učební motivace v užším a širším pojetí a diskutovány jsou některé problémy práce učitele s motivační sférou osobnosti žáka.
In English
The contribution deals with selected issues of motivation for learning, which is an inevitable prerequisite for an educational process. Motivation for learning is here defined as both a prerequisite of learning effectiveness and as a development of motivating auto-regulating dispositions. Learning motivation in a narrower and wider conception is determined and some problems of the work of the teacher with the motivation sphere of pupils'personality are also discussed.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|