D 2007

Do teachers use the constructivist approach?

KORCOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Do teachers use the constructivist approach?

Name in Czech

Učí učitelé konstruktivisticky?

Authors

KORCOVÁ, Kateřina

Edition

Leeds, Education-Line database, p. 1-12, 12 pp. 2007

Publisher

University of Leeds

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

Constructivism; characteristics of the constructivist education; observation of schooling

Tags

International impact
Změněno: 14/4/2010 21:06, Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.

Abstract

V originále

This contribution is a part of dissertation thesis which finds out if the teacher's concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic in mind. This article introduces a research based on the method of observation. The research was held with 16 teachers in the third class of primary school and the observation was focused on whether the teachers use the constructivist approach.

In Czech

Prezentovaný příspěvek je součástí disertační práce, která prověřuje, zda učitelův způsob a realizace výuky ovlivňují charakter zvládnutí učiva žáky. Text seznamuje s výzkumem, který je založený na metodě pozorování. Proběhl u 16 učitelek ve třetích třídách základní školy v hodině prvouky a zaměřil se na přítomnost konstruktivistických znaků ve výuce.