Detailed Information on Publication Record
2007
Do teachers use the constructivist approach?
KORCOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Do teachers use the constructivist approach?
Name in Czech
Učí učitelé konstruktivisticky?
Authors
KORCOVÁ, Kateřina
Edition
Leeds, Education-Line database, p. 1-12, 12 pp. 2007
Publisher
University of Leeds
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
Constructivism; characteristics of the constructivist education; observation of schooling
Tags
International impact
Změněno: 14/4/2010 21:06, Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.
V originále
This contribution is a part of dissertation thesis which finds out if the teacher's concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic in mind. This article introduces a research based on the method of observation. The research was held with 16 teachers in the third class of primary school and the observation was focused on whether the teachers use the constructivist approach.
In Czech
Prezentovaný příspěvek je součástí disertační práce, která prověřuje, zda učitelův způsob a realizace výuky ovlivňují charakter zvládnutí učiva žáky. Text seznamuje s výzkumem, který je založený na metodě pozorování. Proběhl u 16 učitelek ve třetích třídách základní školy v hodině prvouky a zaměřil se na přítomnost konstruktivistických znaků ve výuce.