Detailed Information on Publication Record
2007
An individual approach as a condition of quality of pupil's life
SMÉKAL, VladimírBasic information
Original name
An individual approach as a condition of quality of pupil's life
Name in Czech
Individuální přístup jako podmínka kvality života žáků
Authors
SMÉKAL, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1st edition. Brno, School and Health 21 (2), p. 329-335, 2007
Publisher
Paido; Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00022732
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100033
Keywords in English
individual approach; pupil's personality; quality of life; personal welfare; educational and didactic strategies; healthy school; personality recognition; individualizing and level-out approach
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 6/7/2009 12:13, prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc.
V originále
An individual approach is a neglected pedagogical principle, which is engraved in the theory of searching for person's personality. The given theses present an overview of contemporary problems. Everyone who wants school to support the development of each pupil's individuality in order to become an environment that is attractive for both pupils and pedagogues deals with such problems.
In Czech
Individuální přístup je opomíjený pedagogický princip, který je zakotvený v teorii poznání osobnosti člověka. Předložené teze podávají přehled současných problémů, s nimiž je konfrontován každý, komu záleží na tom, aby škola podporovala rozvoj individuality každého žáka, aby byla prostředím přitažlivým pro učitele a vychovatele, a tak aby podporovala životní pohodu a kvalitu osobnosti žáků i pedagogických pracovníků.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|