Detailed Information on Publication Record
2007
The Qualities Deciding about the Professional Fitness of a Teacher of Foreign Languages at Today´s School
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
The Qualities Deciding about the Professional Fitness of a Teacher of Foreign Languages at Today´s School
Name in Czech
Profesiogram učitele cizího jazyka v současné škole.
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Baltmannsweiler, SRN, Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. p. 103-106, 294 pp. 2007
Publisher
Schneider Verlag
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022739
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-8340-0285-3
Keywords in English
competence; modul; standards
Tags
Tags
International impact
Změněno: 23/2/2013 23:43, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Professiogram as a systemic-functional portrait of a foreign language teacher in present-day schools: activity and personality module: social assignment, aims, functions, individual stages and categories. Language awareness of a foreign language teacher. Linguistic, overall humanities, pedagogy, psychology, and didactic competence. Area of teacher-pupil communication in education process. Professional self-awareness, pedagogical and psychological, and professional equipment of foreign language teachers. The publication presents the results of scholarly discussion at international level that has aimed at the three crucial aspects of modern university and school education, which are competences, standards, and modules.
In Czech
Profesiogram jako systémově-funkční portrét učitele cizího jazyka v současné škole: modul činnostní a osobnostní: sociální objednávka, cíle, funkce, jednotlivá stadia a kategorie. Jazykové povědomí učitele cizího jazyka. Lingvistická, obecně humanitní, pedagogická, psychologická a metodická kompetence. Oblast komunikace učitele se žáky v pedagogickém procesu. Profesní sebeuvědomění, pedagogicko-psychologická a odborná připravenost učitele cizího jazyka. Tato publikace představuje výsledky odborné diskuse v mezinárodním kontextu, která byla zaměřena na tři stěžejní aspekty moderní vysokoškolské a školní výuky, kterými jsou kompetenze, standardy a moduly.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|