D 2007

The Qualities Deciding about the Professional Fitness of a Teacher of Foreign Languages at Today´s School

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

The Qualities Deciding about the Professional Fitness of a Teacher of Foreign Languages at Today´s School

Name in Czech

Profesiogram učitele cizího jazyka v současné škole.

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Baltmannsweiler, SRN, Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. p. 103-106, 294 pp. 2007

Publisher

Schneider Verlag

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00022739

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8340-0285-3

Keywords in English

competence; modul; standards

Tags

International impact
Změněno: 23/2/2013 23:43, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Professiogram as a systemic-functional portrait of a foreign language teacher in present-day schools: activity and personality module: social assignment, aims, functions, individual stages and categories. Language awareness of a foreign language teacher. Linguistic, overall humanities, pedagogy, psychology, and didactic competence. Area of teacher-pupil communication in education process. Professional self-awareness, pedagogical and psychological, and professional equipment of foreign language teachers. The publication presents the results of scholarly discussion at international level that has aimed at the three crucial aspects of modern university and school education, which are competences, standards, and modules.

In Czech

Profesiogram jako systémově-funkční portrét učitele cizího jazyka v současné škole: modul činnostní a osobnostní: sociální objednávka, cíle, funkce, jednotlivá stadia a kategorie. Jazykové povědomí učitele cizího jazyka. Lingvistická, obecně humanitní, pedagogická, psychologická a metodická kompetence. Oblast komunikace učitele se žáky v pedagogickém procesu. Profesní sebeuvědomění, pedagogicko-psychologická a odborná připravenost učitele cizího jazyka. Tato publikace představuje výsledky odborné diskuse v mezinárodním kontextu, která byla zaměřena na tři stěžejní aspekty moderní vysokoškolské a školní výuky, kterými jsou kompetenze, standardy a moduly.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education