DVOŘÁČEK, Tomáš and Tomáš ČECH. Sociální pedagog ve vztahu k jiným pedagogickým profesím a možnosti jeho uplatnění na školách (A social educationalist in association with other educational professions and the application of his techniques in schools). In Socialia 2006. Hradec Králové: Gaudeamus. p. 498-502. ISBN 978-80-7041-741-6. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální pedagog ve vztahu k jiným pedagogickým profesím a možnosti jeho uplatnění na školách
Name in Czech Sociální pedagog ve vztahu k jiným pedagogickým profesím a možnosti jeho uplatnění na školách
Name (in English) A social educationalist in association with other educational professions and the application of his techniques in schools
Authors DVOŘÁČEK, Tomáš (203 Czech Republic) and Tomáš ČECH (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Hradec Králové, Socialia 2006, p. 498-502, 5 pp. 2007.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022746
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-741-6
Keywords in English social pedagogue; profession of social pedagogue; competence of social pedagogue; social pedagogue in the school; dangerous behavior; primary prevention
Tags competence of social pedagogue, dangerous behavior, primary prevention, profession of social pedagogue, social pedagogue
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 19/10/2007 14:32.
Abstract
Příspěvek si klade vymezit profesi sociálního pedagoga ve vztahu k jiným pedagogickým profesím, nastínit jeho možné uplatnění v základní škole a v neposlední řadě podnítit další diskuzi o zařazení sociálního pedagoga do profesního katalogu.
Abstract (in English)
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in primary schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 16/4/2024 11:11