D 2007

Sociální pedagog ve vztahu k jiným pedagogickým profesím a možnosti jeho uplatnění na školách

DVOŘÁČEK, Tomáš and Tomáš ČECH

Basic information

Original name

Sociální pedagog ve vztahu k jiným pedagogickým profesím a možnosti jeho uplatnění na školách

Name in Czech

Sociální pedagog ve vztahu k jiným pedagogickým profesím a možnosti jeho uplatnění na školách

Name (in English)

A social educationalist in association with other educational professions and the application of his techniques in schools

Authors

DVOŘÁČEK, Tomáš (203 Czech Republic) and Tomáš ČECH (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Hradec Králové, Socialia 2006, p. 498-502, 5 pp. 2007

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00022746

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-741-6

Keywords in English

social pedagogue; profession of social pedagogue; competence of social pedagogue; social pedagogue in the school; dangerous behavior; primary prevention

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/10/2007 14:32, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek si klade vymezit profesi sociálního pedagoga ve vztahu k jiným pedagogickým profesím, nastínit jeho možné uplatnění v základní škole a v neposlední řadě podnítit další diskuzi o zařazení sociálního pedagoga do profesního katalogu.

In English

The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in primary schools.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century