Detailed Information on Publication Record
2007
Insight into Corporate Social Responsibility practices Of Czech companies
KAŠPAROVÁ, Klára and Radoslav ŠKAPABasic information
Original name
Insight into Corporate Social Responsibility practices Of Czech companies
Name in Czech
Analýza činností českých podniků v oblasti CSR
Authors
KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Bourgas, Economy & Business. p. 460-469, 19 pp. 2007
Publisher
Science Invest - Bourgas, Bulgaria
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/07:00032449
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-954-9368-27-7
Keywords in English
corporate social responsibility; reporting; content analysis; annual reports
Tags
International impact
Změněno: 5/5/2011 16:19, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Growing power of interest groups (stakeholders) together with legislation forces companies to have bigger social responsibility for their activities. The extent of such activities in Czech companies is unknown, as the representative poll on this topic has not been done so far. Therefore we cannot describe the situation in the Czech Republic in exact data. In our paper, we try to explore activities regarding Corporate Social Responsibility reporting in Czech firms. We conducted content analysis of annual reports of companies to find out if and to what extent do the annual reports of Czech companies include information about CSR activities. Besides this explorative research aim, we have also tested three main hypotheses concerning linkages between CSR reporting and (1) ownership of companies, (2) economical conditions and (3) size of companies
In Czech
Rostoucí síla zájmových skupin (stakeholderů) společně s legislativou posilují sociálně zodpovědné chování podniků (Corporate Social Responsibility CSR). Rozsah těchto aktivit v podnicích v České a Slovenské republice není znám, neboť dosud neexistují reprezentativní studie na toto téma. V naší práci zkoumáme společensky zodpovědné chování českých a slovenských podniků z jednoho dílčího úhlu a to jak podniky o svých CSR aktivitách informují veřejnost. Naším cílem bylo současně identifikovat rozdíly v informování o CSR aktivitách v České republice a na Slovensku. Mimo tento popisný (explorativní) cíl jsme testovali hypotézy týkající se souvislosti mezi informováním o CSR aktivitách a (1) vlastnictvím podniků, (2) ekonomickou situací podniků a (3) velikostí podniků.