D 2007

Insight into Corporate Social Responsibility practices Of Czech companies

KAŠPAROVÁ, Klára and Radoslav ŠKAPA

Basic information

Original name

Insight into Corporate Social Responsibility practices Of Czech companies

Name in Czech

Analýza činností českých podniků v oblasti CSR

Authors

KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Bourgas, Economy & Business. p. 460-469, 19 pp. 2007

Publisher

Science Invest - Bourgas, Bulgaria

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Bulgaria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/07:00032449

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-954-9368-27-7

Keywords in English

corporate social responsibility; reporting; content analysis; annual reports

Tags

International impact
Změněno: 5/5/2011 16:19, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

Growing power of interest groups (stakeholders) together with legislation forces companies to have bigger social responsibility for their activities. The extent of such activities in Czech companies is unknown, as the representative poll on this topic has not been done so far. Therefore we cannot describe the situation in the Czech Republic in exact data. In our paper, we try to explore activities regarding Corporate Social Responsibility reporting in Czech firms. We conducted content analysis of annual reports of companies to find out if and to what extent do the annual reports of Czech companies include information about CSR activities. Besides this explorative research aim, we have also tested three main hypotheses concerning linkages between CSR reporting and (1) ownership of companies, (2) economical conditions and (3) size of companies

In Czech

Rostoucí síla zájmových skupin (stakeholderů) společně s legislativou posilují sociálně zodpovědné chování podniků (Corporate Social Responsibility CSR). Rozsah těchto aktivit v podnicích v České a Slovenské republice není znám, neboť dosud neexistují reprezentativní studie na toto téma. V naší práci zkoumáme společensky zodpovědné chování českých a slovenských podniků z jednoho dílčího úhlu a to jak podniky o svých CSR aktivitách informují veřejnost. Naším cílem bylo současně identifikovat rozdíly v informování o CSR aktivitách v České republice a na Slovensku. Mimo tento popisný (explorativní) cíl jsme testovali hypotézy týkající se souvislosti mezi informováním o CSR aktivitách a (1) vlastnictvím podniků, (2) ekonomickou situací podniků a (3) velikostí podniků.