ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA and Ondřej LEDABYL. MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors. Vancouver: Association of Internet Researchers, 2007. Interner research 8.0: let's play.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors
Name in Czech Hraní MMORPG u mladých lidí a adolescentů: závislost a její faktory
Authors ŠMAHEL, David (203 Czech Republic, guarantor), Lukáš BLINKA (203 Czech Republic) and Ondřej LEDABYL (203 Czech Republic).
Edition Vancouver, Interner research 8.0: let's play, 2007.
Publisher Association of Internet Researchers
Other information
Original language English
Type of outcome Audiovisual works
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/07:00022768
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English internet MMORPG addiction
Tags internet MMORPG addiction
Changed by Changed by: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Changed: 22/6/2009 12:14.
Abstract
Addition to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyber-psychology, mainly for its potentially negative impact on young people in their social lives. In our study, we focus on some chosen parts of addiction to MMORPGs of youths and adolescents, mainly on their day-dreaming and thinking about the game while offline. Our research sample consists of 548 participants, 76% were male, average player age was 25 years. The average estimated play-time per week was 27 hours. We created an addiction score based on a 14-item questionnaire regarding typical factors of addiction, we used questions from other authors Internet addiction questionnaires, the questions were adapted for the MMORPG environment. The correlations between the addiction score and set of questions about day-dreaming and thinking showed certain direction of their inseparability, where, the more players score in addiction, the more they think about the game when offline.
Abstract (in Czech)
Jedním z nejvíce diskutovaných aspektů psychologie internetu je fenomén závislosti na on-line hrách. Svým dopadem ohrožují zejmén mladší hráče. V naší studii jsme se zaměřili na vybrané aspekty závislosti na MMORPG, zejména na roli denního snění o hře mimo hru samotnou. Náš výzkumný vzorek tvořilo 548 hráčů, z nichž bylo 76% mužů, průměrný věk byl 25 let. Průměrná intenzita hraní byla 27 hodin týdně. Na základě 14-ti položkového dotazníku (vytvořeného z otázek jiných autorů) jsme získali skóre závislosti. Výsledky povrdily, že denní snění o hře mimo hru samotnou může být jedním z faktorů závislosti, respektive, že denní snění o hře a závislost na hře spolu souvisí.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 24/7/2024 11:32