Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{726700, author = {Kvizda, Martin}, address = {Pardubice}, booktitle = {Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele.}, edition = {1.}, keywords = {railways; unbubdling; transport policy; network industry; Common Transport Policy EU}, language = {cze}, location = {Pardubice}, isbn = {978-80-7395-006-4}, pages = {103-109}, publisher = {Univerzita Pardubice}, title = {Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono?}, url = {http://www.econ.muni.cz/railway}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 726700 AU - Kvizda, Martin PY - 2007 TI - Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono? PB - Univerzita Pardubice CY - Pardubice SN - 9788073950064 KW - railways KW - unbubdling KW - transport policy KW - network industry KW - Common Transport Policy EU UR - http://www.econ.muni.cz/railway N2 - Současná reforma železniční dopravy je založena na vertikální separaci, tzn. formálním i faktickém oddělení železničního provozu od vlastnictví a správy dopravní infrastruktury. Toto na první pohled logické a jednoznačné řešení však v sobě skrývá některá úskalí, jejichž podstata je jednak technická a rovněž čistě ekonomická. V konečném důsledku to znamená, že vertikální separace nemusí ve specifických podmínkách určité země vést ke zvýšení efektivnosti, ale naopak ke zvýšení celkových nákladů železniční dopravy. To způsobí vyšší zátěž veřejných rozpočtů a nižší míru zisku zákazníků a užitku spotřebitelů. Článek tato úskalí identifikuje, popisuje a navrhuje směry nutné analýzy k odhadu výsledného efektu vertikální separace v českých podmínkách. ER -
KVIZDA, Martin. Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono? (Vertical Integration Versus Separation in Railway Industry - Cui Bono?). In \textit{Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele.}. 1st ed. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, p.~103-109. ISBN~978-80-7395-006-4.
|