STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ. Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita. s. 50-56. ISBN 978-80-7040-991-6. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Název česky Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Název anglicky Posibilities of motivation diagnostics at school
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). od s. 50-56, 7 s. 2007.
Nakladatel Jihočeská univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/07:00022777
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-7040-991-6
Klíčová slova anglicky motivation; diagnostics; research
Štítky diagnostics, motivation, research
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 26. 3. 2010 13:56.
Anotace
Práce s motivací je jedním z nejnáročnějších úkolů učitele. Prvním krokem v procesu rozvíjení motivace žáků k učení je diagnostika její úrovně, struktury a dynamiky. Důležité je přitom využití co nejširšího repertoáru diagnostických nástrojů. V dosavadní školní praxi učitelé většinou diagnostikují motivaci žáků k učení pomocí otázek, besed, diskusí, řízených rozhovorů, méně pak pomocí speciálních diagnostických nástrojů. Příspěvek seznamuje s některými z těchto speciálních nástrojů.
Anotace anglicky
The work with pupil`s motivation is one of the most difficult teacher`s tasks. The first step during the process of the development of pupil`s learning motivation is the diagnostics of its level, structure and dynamics. It is important to use the most extensive repertoire of the diagnostic methods. It is common in the school practice to diagnose the pupils` learning motivation by means of questions, informal meeting, discussion and directed interviews. The use of special diagnostic methods is not such obvious. The article presents some of these special instruments.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 11:00