STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy (Posibilities of motivation diagnostics at school). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007, p. 50-56. ISBN 978-80-7040-991-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Name in Czech Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Name (in English) Posibilities of motivation diagnostics at school
Authors STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). p. 50-56, 7 pp. 2007.
Publisher Jihočeská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/07:00022777
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7040-991-6
Keywords in English motivation; diagnostics; research
Tags diagnostics, motivation, research
Changed by Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 26/3/2010 13:56.
Abstract
Práce s motivací je jedním z nejnáročnějších úkolů učitele. Prvním krokem v procesu rozvíjení motivace žáků k učení je diagnostika její úrovně, struktury a dynamiky. Důležité je přitom využití co nejširšího repertoáru diagnostických nástrojů. V dosavadní školní praxi učitelé většinou diagnostikují motivaci žáků k učení pomocí otázek, besed, diskusí, řízených rozhovorů, méně pak pomocí speciálních diagnostických nástrojů. Příspěvek seznamuje s některými z těchto speciálních nástrojů.
Abstract (in English)
The work with pupil`s motivation is one of the most difficult teacher`s tasks. The first step during the process of the development of pupil`s learning motivation is the diagnostics of its level, structure and dynamics. It is important to use the most extensive repertoire of the diagnostic methods. It is common in the school practice to diagnose the pupils` learning motivation by means of questions, informal meeting, discussion and directed interviews. The use of special diagnostic methods is not such obvious. The article presents some of these special instruments.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 28/4/2024 02:22