Detailed Information on Publication Record
2007
Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁBasic information
Original name
Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Name in Czech
Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Name (in English)
Posibilities of motivation diagnostics at school
Authors
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). p. 50-56, 7 pp. 2007
Publisher
Jihočeská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00022777
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-7040-991-6
Keywords in English
motivation; diagnostics; research
Tags
Změněno: 26/3/2010 13:56, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Práce s motivací je jedním z nejnáročnějších úkolů učitele. Prvním krokem v procesu rozvíjení motivace žáků k učení je diagnostika její úrovně, struktury a dynamiky. Důležité je přitom využití co nejširšího repertoáru diagnostických nástrojů. V dosavadní školní praxi učitelé většinou diagnostikují motivaci žáků k učení pomocí otázek, besed, diskusí, řízených rozhovorů, méně pak pomocí speciálních diagnostických nástrojů. Příspěvek seznamuje s některými z těchto speciálních nástrojů.
In English
The work with pupil`s motivation is one of the most difficult teacher`s tasks. The first step during the process of the development of pupil`s learning motivation is the diagnostics of its level, structure and dynamics. It is important to use the most extensive repertoire of the diagnostic methods. It is common in the school practice to diagnose the pupils` learning motivation by means of questions, informal meeting, discussion and directed interviews. The use of special diagnostic methods is not such obvious. The article presents some of these special instruments.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|