TOMEŠ, Zdeněk. Evropské železnice na počátku 21. století. In EURNEX - Žel 2007 "Towards more competitve European railway system" (2.diel). 2007. vyd. Žilinská Univerzita Žilina: EDIS - vydavatelstvo ZU Žilina, 2007, s. 110-115. ISBN 978-80-8070-679-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evropské železnice na počátku 21. století
Název česky Evropské železnice na počátku 21. století
Název anglicky European railways at the begining of the 21st century
Autoři TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant).
Vydání 2007. vyd. Žilinská Univerzita Žilina, EURNEX - Žel 2007 "Towards more competitve European railway system" (2.diel), od s. 110-115, 6 s. 2007.
Nakladatel EDIS - vydavatelstvo ZU Žilina
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00032473
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-8070-679-1
Klíčová slova anglicky railways; competiton; vertical unbundling; transport policy
Štítky competiton, railways, transport policy, vertical unbundling
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Změněno: 8. 6. 2009 11:30.
Anotace
Evropské železnice mají za sebou téměř dvě století slavné historie. V současnosti však čelí vážným problémům. Razantní nástup silniční dopravy je z řady oblastí dopravního trhu zcela vytlačil a na několika zbylých segementech se železniční doprava drží jen s velkými obtížemi. Důsledkem jsou poklesy tržeb a nárůsty ztrát železničních společností. Evropská strategie revitalizace železnic je založena na veřejných investicích do infrastruktury a na zavedení konkurence do provozování železničních služeb. Cílem tohoto příspěvku je zhodnocení příležitostí a rizik, kterým evropské železnice budou čelit v 21. století.
Anotace anglicky
European railways have long history of operation. But presently they are faced with challenging problems. The success of road transport has diminished their market shares considerably. As a consequence revenues declined and European railways operations are usually unprofitable. This has led to growing dependency on public subsidies and to high indebtness of railway companies. European transport policy tries to revitalize railway transport through competition promotion and infrastructure financing. The aim of this paper is to assess economic possibilities and limits of European railway at the beginning of 21st century.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:29