Detailed Information on Publication Record
2007
Sebehodnocení podle CAF a vyhodnocování spokojenosti klientů veřejné správy
ŠPAČEK, DavidBasic information
Original name
Sebehodnocení podle CAF a vyhodnocování spokojenosti klientů veřejné správy
Name (in English)
Selfassessment based on the CAF and evaluation of satisfaction of public administration's clients
Authors
ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Problematika zabezpečování veřejných služeb, p. 156-165, 10 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/07:00020540
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7399-030-5
Keywords in English
quality management; CAF; public management
Změněno: 31/10/2007 09:32, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.
V originále
Přispěvek seznamuje s přístupem 5 krajských úřadů k vyhodnocování spokojenosti jejich klientů. Vychází především z analýzy sebehodnotících zpráv, které byly úřady vytvořeny pro účely implementace nástroje CAF. Analýza se zaměřuje na kritéria, která se týkají řízení vztahů se zainteresovanými stranami (podkritéria 1.4, 2.1, 4.2 a 5.2) a vyhodnocováním jejich spokojenosti (podkritéria 6.1, 6.2). Příspěvek je součástí řešení projektu Grantové agentury ČR č. 402/07/1486 - Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru, který v současnosti vypracovává řešitelský tým Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.
In English
The article introduces the approach of 5 regional offices to evaluation of satisfaction of their clients. It is based particularly on the analysis of self-assessment reports that have been produced by them for the purposes of the Common Assessment Framework instrument. The analysis focuses especially on criteria that relate to the management of relationships with stakeholders (sub-criteria 1.4, 2.1, 4.2 and 5.2) and to the evaluation of their satisfaction (sub-criteria 6.1 and 6.2).
Links
GA402/07/1486, research and development project |
|