D 2007

Sebehodnocení podle CAF a vyhodnocování spokojenosti klientů veřejné správy

ŠPAČEK, David

Basic information

Original name

Sebehodnocení podle CAF a vyhodnocování spokojenosti klientů veřejné správy

Name (in English)

Selfassessment based on the CAF and evaluation of satisfaction of public administration's clients

Authors

ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Problematika zabezpečování veřejných služeb, p. 156-165, 10 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/07:00020540

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7399-030-5

Keywords in English

quality management; CAF; public management
Změněno: 31/10/2007 09:32, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.

Abstract

V originále

Přispěvek seznamuje s přístupem 5 krajských úřadů k vyhodnocování spokojenosti jejich klientů. Vychází především z analýzy sebehodnotících zpráv, které byly úřady vytvořeny pro účely implementace nástroje CAF. Analýza se zaměřuje na kritéria, která se týkají řízení vztahů se zainteresovanými stranami (podkritéria 1.4, 2.1, 4.2 a 5.2) a vyhodnocováním jejich spokojenosti (podkritéria 6.1, 6.2). Příspěvek je součástí řešení projektu Grantové agentury ČR č. 402/07/1486 - Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru, který v současnosti vypracovává řešitelský tým Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.

In English

The article introduces the approach of 5 regional offices to evaluation of satisfaction of their clients. It is based particularly on the analysis of self-assessment reports that have been produced by them for the purposes of the Common Assessment Framework instrument. The analysis focuses especially on criteria that relate to the management of relationships with stakeholders (sub-criteria 1.4, 2.1, 4.2 and 5.2) and to the evaluation of their satisfaction (sub-criteria 6.1 and 6.2).

Links

GA402/07/1486, research and development project
Name: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations