ŠPAČEK, David. Sebehodnocení podle CAF a vyhodnocování spokojenosti klientů veřejné správy (Selfassessment based on the CAF and evaluation of satisfaction of public administration's clients). In Problematika zabezpečování veřejných služeb. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, p. 156-165. ISBN 978-80-7399-030-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sebehodnocení podle CAF a vyhodnocování spokojenosti klientů veřejné správy
Name (in English) Selfassessment based on the CAF and evaluation of satisfaction of public administration's clients
Authors ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Problematika zabezpečování veřejných služeb, p. 156-165, 10 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00020540
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7399-030-5
Keywords in English quality management; CAF; public management
Tags CAF, Public Management, quality management
Changed by Changed by: doc. Ing. David Špaček, Ph.D., učo 77120. Changed: 31/10/2007 09:32.
Abstract
Přispěvek seznamuje s přístupem 5 krajských úřadů k vyhodnocování spokojenosti jejich klientů. Vychází především z analýzy sebehodnotících zpráv, které byly úřady vytvořeny pro účely implementace nástroje CAF. Analýza se zaměřuje na kritéria, která se týkají řízení vztahů se zainteresovanými stranami (podkritéria 1.4, 2.1, 4.2 a 5.2) a vyhodnocováním jejich spokojenosti (podkritéria 6.1, 6.2). Příspěvek je součástí řešení projektu Grantové agentury ČR č. 402/07/1486 - Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru, který v současnosti vypracovává řešitelský tým Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
The article introduces the approach of 5 regional offices to evaluation of satisfaction of their clients. It is based particularly on the analysis of self-assessment reports that have been produced by them for the purposes of the Common Assessment Framework instrument. The analysis focuses especially on criteria that relate to the management of relationships with stakeholders (sub-criteria 1.4, 2.1, 4.2 and 5.2) and to the evaluation of their satisfaction (sub-criteria 6.1 and 6.2).
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:11