BRYCHOVÁ, Alice. Lehrwerkanalyse und Vergleich mit Deskriptoren des Europäischen Fremdsprachenportfolios (Analysis of a Textbook and its Comparison with Descriptors of the European Language Portfolio). In Der moderne Unterricht des Deutschen als Fremdsprache. první. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, p. 46-50. ISBN 978-80-244-1777-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lehrwerkanalyse und Vergleich mit Deskriptoren des Europäischen Fremdsprachenportfolios
Name in Czech Analýza učebnice a její srovnání s deskriptory Evropského jazykového portfolia
Name (in English) Analysis of a Textbook and its Comparison with Descriptors of the European Language Portfolio
Authors BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Olomouc, Der moderne Unterricht des Deutschen als Fremdsprache, p. 46-50, 5 pp. 2007.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032476
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-1777-6
Keywords in English European Language Portfolio; Analysis of the textbook for foreign language; levels description
Tags European language portfolio, levels description
Changed by Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 7/6/2009 11:57.
Abstract
Bei der Selbstbewertung anhand der Deskriptoren des ESPs ist es laut unserer Erfahrungen aus der experimentalen Benutzung von diesem Instrument wichtig das benutzte Lernmaterial auf die Deskriptoren der Referenzniveaus abzustimmen. Der Beitrag hat vor, eine detaillierte Analyse des benutzten Unterrichtsmaterials aus dieser Perspektive zu präsentieren.
Abstract (in Czech)
Při sebehodnocení v otázce dosahované jazykové úrovně na podkladě deskriptorů Evropského jazykového portfolia se ze zkušeností s experimentálním užíváním jazykového portfolia ukazuje nutnost sladit užívaný výukový materiál v praktických jazykových cvičeních s popisy úrovní. Příspěvek se pokusí provést detailní analýzu výukového materiálu z naznačeného úhlu pohledu. Tato učebnice bývá v českých školách často využívána a autorkami je v komentáři uživatelům sděleno, že lze s její pomocí dosáhnout úrovně B2 podle SERR.
Abstract (in English)
The European language portfolio contains a record of the knowledges and skills in various languages, which the owners do themself. According to our experiences with this portfolio is very important to do especialy analyses of the learn-books the students use, for a successfull self-assessment.
PrintDisplayed: 22/8/2024 06:06