ŠOTOVÁ, Jarmila and Lucie DOUDOVÁ. Příprava výuky matematiky v angličtině na FEM UO v Brně (Preparation for the Teaching of Mathematics in English at FEM UD in Brno). In XXV. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu : sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMu. Brno: UO. p. 1-5. ISBN 978-80-7231-228-3. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příprava výuky matematiky v angličtině na FEM UO v Brně
Name (in English) Preparation for the Teaching of Mathematics in English at FEM UD in Brno
Authors ŠOTOVÁ, Jarmila and Lucie DOUDOVÁ.
Edition Brno, XXV. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu : sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMu, p. 1-5, 5 pp. 2007.
Publisher UO
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-7231-228-3
Keywords in English teaching of mathematics; University of Defence
Tags teaching of mathematics, University of Defence, ZR
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Zdeňka Rašková, učo 140529. Changed: 17/4/2012 08:17.
Abstract
Článek pojednává o výuce matematiky v anglickém jazyce připravované pro studenty 1. ročníku od akademického roku 2007/2008 na Fakultě ekonomiky a managementu Univerzity obrany (FEM UO) v Brně. Posuzuje přínos této výuky pro studenty a uvádí ukázky z připravovaných elektronických výukových prezentací. Opírá se o výsledky statistického průzkumu názorů studentů na výuku v angličtině obecně, který byl proveden u studentů stávajícího 1. ročníku.
Abstract (in English)
The article focuses on the teaching of mathematics in English planned for the first-year students at the Faculty of Economics and Management at the University of Defence (FEM UD) in Brno starting from the academic year 2007/2008. It provides the evaluation of the teaching benefits for the students as well as examples of presentations that are being prepared. The article derives from the results of a statistical survey on students' attitudes to teaching in English in general carried out among current first-year students.
PrintDisplayed: 20/4/2024 01:53