D
2007
Úskalí genderově senzitivního vzdělávání (CD)
JARKOVSKÁ, Lucie
Základní údaje
Originální název
Úskalí genderově senzitivního vzdělávání (CD)
Název anglicky
Limits of gender sensitive education (CD)
Vydání
1. vyd. Praha, Sborník příspěvků z Konference českých a slovenských feministických studií (CD), od s. 219 - 231, 13 s. 2007
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00020554
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
gender in pedagogy; education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Text přináší diskusi nad podobou genderově senzitivního vzdělávání. Je snadné odhalovat genderové stereotypy a nerovný přístup k chlapcům a dívkám ve škole, ale je obtížnější navrhnout nový model senzitivní výuky, který by překonal tzv. nesexistickou výchovu, která je založena na socializačních teoriích učení se sociálním rolím. Ta opomíjí komplexitu genderu.
Anglicky
The chapter discusses the barriers of gender sensitive pedagogy in the Czech educational system.
Návaznosti
GA403/06/0067, projekt VaV | Název: Volba vzdělání a anticipace šancí na pracovním trhu z genderové perspektivy | Investor: Grantová agentura ČR, Volba vzdělání a anticipace šancí na pracovním trhu z genderové perspektivy |
|
1J051/05-DP2, projekt VaV | Název: Rodina, zaměstnání a vzdělání | Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Rodina, zaměstnání a vzdělání |
|
Zobrazeno: 6. 11. 2024 04:33