C
2007
Jsou chlapci od přírody živější než dívky? Gender, genderová socializace a její role v pedagogice
JARKOVSKÁ, Lucie
Basic information
Original name
Jsou chlapci od přírody živější než dívky? Gender, genderová socializace a její role v pedagogice
Name (in English)
Are boys naturaly more lively then girls? Gender, gender socialization and its role in pedagogy
Edition
Praha, Genderově citlivá výchova: Kde začít? p. 10 - 29, 20 pp. Rovné příležitosti v pedagogické praxi, 2007
Publisher
Žába na prameni, o. s.
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00048119
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
gender; socialization; education
V originále
Kapitola představuje roli socializace při ustavování genderových nerovností ve společnosti, a to z hlediska pedagogického procesu.
In English
The chapter introduces the role of gedner socialization in reproduction of gender unequalities. It contains practical information for teachers and other educators.
Links
GD403/03/H135, research and development project | Name: Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender | Investor: Czech Science Foundation, An Analysis of Psycho-social Characteristics of the Czech Population from the Aspect of Gender |
|
Displayed: 7/11/2024 05:30