D 2007

Extensible Approach to the Virtual Worlds Editing

KOVALČÍK, Vít, Jan FLASAR and Jiří SOCHOR

Basic information

Original name

Extensible Approach to the Virtual Worlds Editing

Name in Czech

Rozšiřitelný přístup k editování virtuálních světů

Authors

KOVALČÍK, Vít (203 Czech Republic, guarantor), Jan FLASAR (203 Czech Republic) and Jiří SOCHOR (203 Czech Republic)

Edition

Grahamstown, South Africa, Computer graphics, virtual reality, visualisation and interaction in Africa / AFRIGRAPH'07, p. 31-37, 7 pp. 2007

Publisher

ACM

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

South Africa

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14330/07:00022858

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-1-59593-906-7

UT WoS

000266432000004

Keywords in English

VR system; editing virtual worlds

Tags

editing virtual worlds, VR system

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/6/2009 08:39, RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

We present a virtual reality framework (VRECKO) with an editor that is capable of creating new scenes or applications using this framework. The VRECKO system consists of objects with predefined behaviors that an application designer can dynamically change. With instances of a special object type called Ability, we may extend or change behaviors of objects in a scene. As an example of this approach, we present an editor that we implemented entirely as a set of abilities. The editing is done directly in 3D environment which has several benefits over the 2D editing, particularly the possibility to work with a scene exactly as in the final application.

In Czech

Představujeme systém pro programování ve vrituální realitě (VRECKO) spolu s editorem, který je schopný vytvářet nové scény nebo apikace ze použití tohoto systému. VRECKO sestává z objektů s předdefinovaným chováním, které je možné změnit pomocí instancí speciálního objektu, nazvaného Ability. Jako příklad tohoto přístupu prezentujeme editor, který je kompletně vytvořený za použití Abilit. Editování se provádí v 3D prostředí, což má několik výhod oproti 2D editaci, zejména možnost pracovat se scénou přesně tak jako ve finální aplikaci.

Links

LC06008, research and development project
Name: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics
Displayed: 18/11/2024 20:03