Detailed Information on Publication Record
2007
DiProNN: VM-based Distributed Programmable Network Node Architecture
REBOK, TomášBasic information
Original name
DiProNN: VM-based Distributed Programmable Network Node Architecture
Name in Czech
DiProNN: Distribuovaný programovatelný síťový prvek s podporou virtuálních strojů
Authors
Edition
Atény, European Computing Conference 2007 (ECC'07), p. 265-274, 10 pp. 2007
Publisher
European Computing Conference 2007
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Country of publisher
Greece
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-0-387-84813-6
Keywords in English
stream processing;DiPRoNN;DiPRoNN programming model;DiPRoNN program;ARTP protocol
Tags
Reviewed
Změněno: 14/7/2008 11:01, RNDr. Tomáš Rebok, Ph.D.
V originále
The programmable network approach allows processing of passing user data in a network, which is highly suitable especially for video streams processing. However, the programming of complex stream processing applications for programmable nodes is not effortless since they usually do not provide sufficient flexibility (both programming flexibility and execution environment flexibility). In this paper we present the architecture of our DiProNN node---the VM-based Distributed Programmable Network Node, that is able to accept and run user-supplied programs and/or virtual machines and process them (in parallel if requested) over passing user data. The node is primarily meant to perform stream processing---to enhance DiProNN flexibility and make programming of streaming applications for DiProNN node easier, we also propose suitable modular programming model which takes advantages of DiProNN virtualization and makes its programming more comfortable.
In Czech
Koncept programovatelných sítí umožňuje zpracování procházejících uživatelských dat na vnitřních uzlech sítě, které je výhodné zejména pro multimediální aplikace. Programovaní takovýchto (aktivních) programů však je poměrně náročné, poněvadž programovatelné uzly většinou neposkytují žádoucí flexibilitu (jak flexibilitu výpočetního prostředí, tak flexibilitu programovací). Příspěvek obsahuje popis architektury síťového prvku nazvaného DiProNN (Distributed Pro-grammable Network Node), který je schopen nahrát a spustit jak samostatné uživatelské programy, tak celé virtuální stroje a zpracovávat je (v případě zájmu i paralelně) nad procházejícími daty. Jelikož je prvek urřen zejména pro zpracování streamovaných dat, navrhujeme pro jeho programování vhodný programovací model, který s možností seskládat požadovanou funkcionalitu z jednoduchých jednoúčelových programů programování navrhovaného prvku DiProNN značně usnadňuje.
Links
MSM0021622419, plan (intention) |
| ||
MSM6383917201, plan (intention) |
|