D 2007

Metody a techniky Dv při práci s nevidomými

PAVLOVSKÁ, Marie and Lenka REMSOVÁ

Basic information

Original name

Metody a techniky Dv při práci s nevidomými

Name in Czech

Metody a techniky Dv při práci s nevidomými

Name (in English)

Methody

Authors

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka REMSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, VII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, p. 56-64, 8 pp. 2007

Publisher

Univerzita Palackého

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00022873

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-1652-6

Keywords in English

Key words: drama education drama therapy visually impaired pupils drama in education class climate

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2011 14:46, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek poukazuje na možnosti přesahu metod a technik DV do oblasti dramaterapie při práci s třídním kolektivem, v němž jsou integrováni nevidomí studenti. Popisuje konkrétní zkušenosti z naší pedagogické praxe s výtvarně dramatickým projektem Hostina. V článku poukazujeme na vzdělávací a výchovný dopad divadla ve výchově jak na třídní kolektiv, tak na integrované nevidomé studenty.

In English

The contribution shows the possibilities to use the methods and techniques of drama education into the field of drama therapy working with a class where visually impaired pupils are integrated. It describes concrete experience from our teaching practice with project involving fine arts and drama called the Feast. It points out the educational influence of drama in education on the class as a whole as well as on the integrated visually impaired pupils.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education