D 2007

Přesvědčení učitele jako klíčový faktor e-learningu. Kvalitativní výzkum vysokoškolské e-learningové výuky

ŠVAŘÍČEK, Roman and Jiří ZOUNEK

Basic information

Original name

Přesvědčení učitele jako klíčový faktor e-learningu. Kvalitativní výzkum vysokoškolské e-learningové výuky

Name (in English)

Teacher's belief as a key element of e-learning. Qualitative research of e-learning at university-level teaching

Authors

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic)

Edition

Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2007, p. 454-460, 7 pp. 2007

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/00216224:14210/07:00032508

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7041-573-3

Keywords in English

e-learning; qualitative research; high schools

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 8/12/2007 13:36, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu vysokoškolské e-learningové výuky. Nejprve jsou popsány charakteristiky daného e-learningového prostředí (zejména pak výhody a nevýhody), dále způsob nahlížení učitelů z pedagogického a didaktického hlediska na e-learningovou výuku a nakonec je vylíčeno, jakou konkrétní podobu může mít vysokoškolská výuka prostřednictvím e-learningových prostředků. Příspěvek poukazuje zejména na to, že učitelovo myšlení a přesvědčení hraje klíčovou roli (vedle vlivu katedry a charakteru předmětu) v tom, jakých podob bude výuka učitele nabývat. Konkrétně se jedná o výzkum systému ELF/Moodle využívaný na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity.

In English

Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu vysokoškolské e-learningové výuky. Nejprve jsou popsány charakteristiky daného e-learningového prostředí (zejména pak výhody a nevýhody), dále způsob nahlížení učitelů z pedagogického a didaktického hlediska na e-learningovou výuku a nakonec je vylíčeno, jakou konkrétní podobu může mít vysokoškolská výuka prostřednictvím e-learningových prostředků. Příspěvek poukazuje zejména na to, že učitelovo myšlení a přesvědčení hraje klíčovou roli (vedle vlivu katedry a charakteru předmětu) v tom, jakých podob bude výuka učitele nabývat. Konkrétně se jedná o výzkum systému ELF/Moodle využívaný na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity.