HORKÁ, Hana. Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy. In Hodnoty a výchova. první. Brno: MSD, spol.s.r.o. s. 34-42. ISBN 978-80-86633-78-7. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky Value competence in pedagogical competences of teachers primary school
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Hodnoty a výchova, od s. 34-42, 9 s. 2007.
Nakladatel MSD, spol.s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00022881
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86633-78-7
Klíčová slova anglicky Values; value education; value competence; value dimension of teacher education; formative influence of undergraduate professional training
Štítky value competence, value education, values
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 10:17.
Anotace
Se změnou vzdělávacích cílů a z hlediska pedagogické strategie a taktiky stanovuje současná škola jako prioritu výchovu k hodnotám. Usiluje o to, aby nedocházelo k redukci učení na pouhé zprostředkování fakt a hledá způsoby, jak uvádět dítě do světa významů a hodnot. To, pochopitelně, vyžaduje patřičné kompetence učitele, mezi nimiž důležité místo zaujímá kompetence hodnotová. Autorka se zamýšlí nad tím, jak lze přispět k jejich rozvoji u studentů učitelství a jakým způsobem lze dané souvislosti reflektovat a anticipovat na bázi profesně odborné.
Anotace anglicky
Current school establishes value education as its priority. The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Her starting point is that it is a complicated process as teachers personality is not formed by simply acquiring knowledge that he/she accepts as given and complete but through discovering and identification with values, adapting them, how he/she is able to overcome inner conflicts and obstacles. The author presents examples from teacher education at the Faculty of Education to illustrate how this context is reflected and anticipated within professional expert basis while respecting existing plurality of opinions on various issues.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 10:21