Detailed Information on Publication Record
2007
Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy
Name (in English)
Value competence in pedagogical competences of teachers primary school
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Hodnoty a výchova, p. 34-42, 9 pp. 2007
Publisher
MSD, spol.s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022881
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-86633-78-7
Keywords in English
Values; value education; value competence; value dimension of teacher education; formative influence of undergraduate professional training
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 10:17, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Se změnou vzdělávacích cílů a z hlediska pedagogické strategie a taktiky stanovuje současná škola jako prioritu výchovu k hodnotám. Usiluje o to, aby nedocházelo k redukci učení na pouhé zprostředkování fakt a hledá způsoby, jak uvádět dítě do světa významů a hodnot. To, pochopitelně, vyžaduje patřičné kompetence učitele, mezi nimiž důležité místo zaujímá kompetence hodnotová. Autorka se zamýšlí nad tím, jak lze přispět k jejich rozvoji u studentů učitelství a jakým způsobem lze dané souvislosti reflektovat a anticipovat na bázi profesně odborné.
In English
Current school establishes value education as its priority. The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Her starting point is that it is a complicated process as teachers personality is not formed by simply acquiring knowledge that he/she accepts as given and complete but through discovering and identification with values, adapting them, how he/she is able to overcome inner conflicts and obstacles. The author presents examples from teacher education at the Faculty of Education to illustrate how this context is reflected and anticipated within professional expert basis while respecting existing plurality of opinions on various issues.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|