HORKÁ, Hana, Oldřich ŠIMONÍK and Stanislav STŘELEC. Hodnoty a výchova (Value and Education). In Hodnoty a výchova. první. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2007, 524 pp. ISBN 978-80-86633-78-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnoty a výchova
Name (in English) Value and Education
Authors HORKÁ, Hana, Oldřich ŠIMONÍK and Stanislav STŘELEC.
Edition první. Brno, Hodnoty a výchova, 524 pp. 2007.
Publisher MSD, spol. s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86633-78-7
Keywords in English : education; values; teaching goals in affective domain; emotionalisation of education; teachers education; theory of instruction of social-affective education
Tags : education, emotionalisation of education, teachers education, values
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., učo 106. Changed: 30/6/2008 11:40.
Abstract
Výchova a vzdělávání u nás i ve světě potřebuje formulaci adekvátních cílů a prostředků, sledujících pozitivní, všeobecné lidské ideály. Těmto otázkám bude věnována pozornost na konferenci katedry pedagogiky. Problémové okruhy konference: Proměny hodnot v současné společnosti. Hodnotové aspekty v kurikulu ZŠ a SŠ. Axiologická dimenze v programech studia učitelství.
Abstract (in English)
Educational processes in the Czech Republic as well as in other countries require a formulation of adequate aims and resources which follow the general and positive human ideals. These problems will be a point of interest at the conference of Department of Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/5/2024 05:00