KLAPALOVÁ, Alena. Vztah jako konkurenční výhoda (Relationship as the competitive advantage). In Scientia Iuventa 2007. první. Banská Bystrica: Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta, 2007, p. 39-44. ISBN 978-80-8083-398-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vztah jako konkurenční výhoda
Name in Czech Vztah jako konkurenční výhoda
Name (in English) Relationship as the competitive advantage
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Banská Bystrica, Scientia Iuventa 2007, p. 39-44, 6 pp. 2007.
Publisher Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00032533
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-8083-398-5
Keywords in English small and middle enterprises relationships competitive advantage
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 9/4/2010 15:55.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky dotazníkového šetření realizovaného na vzorku malých a středních podniků v České republice, zaměřeného mimo jiné také na vnímání významu vztahů, zejména vztahů se zákazníky jako konkurenční výhody. Analýza výsledků umožňuje také zajímavou komparaci podniků orientovaných na zahraniční trhy, podniků z různých odvětví a podniků s různou tzv. hospodářskou úspěšností, tedy finančně vyjádřenou konkurenceschopností v průběhu posledních tří let existence podniku. Srovnání je učiněno taktéž s velkými podniky, které byly také zastoupeny ve vzorku respondentů. Hledisko konkurenční výhody bude doplněno také o vnímání úrovně kvality vztahů se zákazníky jako slabé či silné stránky podniku. Dotazníkové šetření a jeho výsledky jsou vstupem pro připravovaný výzkum malých a středních podniků v problematice vztahového marketingu a vztahového managementu.
Abstract (in English)
The paper presents the results of the questionnaire survey realized at the sample of small and middle enterprises in the Czech Republic focused on inter alia the perception of the relationship importance especially the relationship with customers as the competitive advantage. The analysis of the results provides also an interesting comparison of the enterprises oriented on foreign markets, enterprises from different branches and enterprises with different so called economic success that is financially expressed competitiveness in the course of the last three years of the existence. Comparison is realized also with the large enterprises, which were represented in the respondents sample, as well. The view of the competitive advantage is supplemented with the perception of the customer relationship level of duality as the strength or weakness of the enterprise. The questionnaire survey and its results present the introduction to the prepared small and middle enterprises research in the area of relationship marketing and relationship management.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 27/4/2024 15:15