TRNKOVÁ, Kateřina. CZECH EDUCATIONAL POLICIES TOWARDS SMALL SCHOOLS WITH COMPOSITE CLASSES. 2007. vyd. Leeds: Brotheron library, 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CZECH EDUCATIONAL POLICIES TOWARDS SMALL SCHOOLS WITH COMPOSITE CLASSES
Název česky Česká vzdělávací politika vůči málotřídním školám
Autoři TRNKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2007. vyd. Leeds, 2007.
Nakladatel Brotheron library
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/07:00020591
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky málotřídní škola; vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky Small schools with composite classes; educational policy
Štítky educational policy
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D., učo 8942. Změněno: 13. 3. 2012 15:44.
Anotace
text presents an analysis of the Czech educational policy towards small schools with composite classes. Since 2001 the Czech policy on education underwent a whole range of legislative changes, which concerned also this kind of schools. At present the education policy in the Czech Republic works on three levels - national, regional and local. In this paper I analyse the approach of each of the levels of the education policy towards small schools with composite classes, the room they are left for manoeuvre and the rules by which this happens. I also comment on the way the schools themselves see these rules. The paper consists a conclusion of the first stage of a three-year project Small schools with composite classes in the Czech Republic: an analysis of the present situation and the potentials of development. It is based on an analysis of strategic documents, existing legislation and data acquired in interviews and questionnaires
Anotace česky
Příspěvek prezentuje analýzu české vzdělávací politiky vůči málotřídním školám na národní a regionální úrovni.
Návaznosti
GA406/07/0806, projekt VaVNázev: Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:18