2007
CZECH EDUCATIONAL POLICIES TOWARDS SMALL SCHOOLS WITH COMPOSITE CLASSES
TRNKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
CZECH EDUCATIONAL POLICIES TOWARDS SMALL SCHOOLS WITH COMPOSITE CLASSES
Název česky
Česká vzdělávací politika vůči málotřídním školám
Autoři
TRNKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2007. vyd. Leeds, 2007
Nakladatel
Brotheron library
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00020591
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
málotřídní škola; vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky
Small schools with composite classes; educational policy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 13. 3. 2012 15:44, Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
V originále
text presents an analysis of the Czech educational policy towards small schools with composite classes. Since 2001 the Czech policy on education underwent a whole range of legislative changes, which concerned also this kind of schools. At present the education policy in the Czech Republic works on three levels - national, regional and local. In this paper I analyse the approach of each of the levels of the education policy towards small schools with composite classes, the room they are left for manoeuvre and the rules by which this happens. I also comment on the way the schools themselves see these rules. The paper consists a conclusion of the first stage of a three-year project Small schools with composite classes in the Czech Republic: an analysis of the present situation and the potentials of development. It is based on an analysis of strategic documents, existing legislation and data acquired in interviews and questionnaires
Česky
Příspěvek prezentuje analýzu české vzdělávací politiky vůči málotřídním školám na národní a regionální úrovni.
Návaznosti
GA406/07/0806, projekt VaV |
|