D
2007
Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.
JANÍKOVÁ, Věra
Basic information
Original name
Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.
Name in Czech
Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.
Name (in English)
The Implementation Stage of the Curriculum and its Contents in the Language Teaching.
Edition
1. vyd. Brno, Absolvent základní školy. p. 46-57, 12 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00020594
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
curriculum; contents; implementation stage; foreign language teaching; competences; research
V originále
Příspěvek představuje zamyšlení nad realizační fází kurikula , která je jednou z nejzávažnějším pro realizaci cílů a obsahů formulovaných v projekční fázi kurikula a úzce souvisí s metodicko-didaktickou připraveností učitele. V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření ve výuce němčiny u studentů a žáků základní školy ve výuce němčiny.
In English
This paper is going to the implementation stage of the curriculum which seems to be cruial for succesful implementation of the aims and content defined in the project stage and is closely associated with the methodological skills of teacher. In fine are presented issues of two empirical researches by the student teachers of German and pupils in a basic school.
Links
GA406/05/0246, research and development project | Name: Obsahová dimenze kurikula základní školy | Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum |
|
Displayed: 14/11/2024 23:07