D 2007

Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.

Name in Czech

Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.

Name (in English)

The Implementation Stage of the Curriculum and its Contents in the Language Teaching.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Absolvent základní školy. p. 46-57, 12 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00020594

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4402-9

Keywords in English

curriculum; contents; implementation stage; foreign language teaching; competences; research

Tags

Reviewed
Změněno: 18/11/2007 18:29, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje zamyšlení nad realizační fází kurikula , která je jednou z nejzávažnějším pro realizaci cílů a obsahů formulovaných v projekční fázi kurikula a úzce souvisí s metodicko-didaktickou připraveností učitele. V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření ve výuce němčiny u studentů a žáků základní školy ve výuce němčiny.

In English

This paper is going to the implementation stage of the curriculum which seems to be cruial for succesful implementation of the aims and content defined in the project stage and is closely associated with the methodological skills of teacher. In fine are presented issues of two empirical researches by the student teachers of German and pupils in a basic school.

Links

GA406/05/0246, research and development project
Name: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum