JANÍKOVÁ, Věra. Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky. (The Implementation Stage of the Curriculum and its Contents in the Language Teaching.). In Absolvent základní školy. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 46-57. ISBN 978-80-210-4402-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.
Name in Czech Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky.
Name (in English) The Implementation Stage of the Curriculum and its Contents in the Language Teaching.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Absolvent základní školy. p. 46-57, 12 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00020594
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4402-9
Keywords in English curriculum; contents; implementation stage; foreign language teaching; competences; research
Tags competences, Contents, curriculum, foreign language teaching, implementation stage, research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 18/11/2007 18:29.
Abstract
Příspěvek představuje zamyšlení nad realizační fází kurikula , která je jednou z nejzávažnějším pro realizaci cílů a obsahů formulovaných v projekční fázi kurikula a úzce souvisí s metodicko-didaktickou připraveností učitele. V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření ve výuce němčiny u studentů a žáků základní školy ve výuce němčiny.
Abstract (in English)
This paper is going to the implementation stage of the curriculum which seems to be cruial for succesful implementation of the aims and content defined in the project stage and is closely associated with the methodological skills of teacher. In fine are presented issues of two empirical researches by the student teachers of German and pupils in a basic school.
Links
GA406/05/0246, research and development projectName: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
PrintDisplayed: 24/4/2024 16:06