Detailed Information on Publication Record
2006
On the Culture of Czech Schools
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEKBasic information
Original name
On the Culture of Czech Schools
Name in Czech
Ke kultuře českých škol
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic)
Edition
Acta Universitatis Latviensis. Education management, Riga, Univerzita v Rize, 2006, 1407-2157
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Latvia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/06:00020599
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
school culture; culture of adults; pedagogic culture; agreement about the main principles of school operation; school vision; openness of the school; supportive environment to learning and teaching
Změněno: 25/1/2008 17:45, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
Types of school culture are identified in this contribution based on the response of elementary school headteachers in the Czech republic. We explore whether and how the reaction of headteachers indicates the participation of adults in the functioning of some major areas of school life. Through the extent of participation and responsibility we try to detect whether school culture shows the nature of the culture of adults of that of pedagogic culture (as two significant types of school culture).
In Czech
Příspěvek pojednává o dílčích výsledcích tříletého výzkumu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, který je zaměřen na poznání kultury české školy, jejích stěžejních oblastí a v neposlední řadě také na to, jakými způsoby je možné kulturu školy rozvíjet. V našem příspěvku analyzujeme problematiku, jejíž osvětlení může významnou měrou přispět k lepšímu poznání charakteru kultury české školy. Zajímá nás totiž, jakou představu mají ředitelé o roli či úloze dospělých ve škole, a co tyto představy mohou vypovídat o dílčích rysech kultury školy.
Links
GA406/01/1078, research and development project |
|