Detailed Information on Publication Record
2007
Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů
HANUŠOVÁ, SvětlanaBasic information
Original name
Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů
Name (in English)
Course Design in Foreign Language Teacher Education
Authors
HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula, p. 35-40, 6 pp. 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022932
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-153-9
Keywords in English
course design; teacher education;teacher beliefs;syllabus; evaluation
Tags
Reviewed
Změněno: 13/9/2014 07:11, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
: Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů, metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení kurzu.
In English
The contribution deals with course design as the main subject matter of the final semester ELT methodology course in English language teacher education study programmes at the Faculty of Education. During the course trainees work on the design a one-year course of English for upper-primary learners at state schools. The course is aimed at preparing the trainees for their role of curriculum designers, which has been emphasized within the current curricular reform. As a synthetic topic, the course design reflects the complexity of the teaching and learning process. The projects address the following issues: teacher beliefs, aims and objectives as set by current educational documents, needs analysis, content specification, materials specification, modes of delivery, class management, assessment plan, dealing with learners with special needs, course evaluation.
Links
LC06046, research and development project |
|