HANUŠOVÁ, Světlana. Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů (Course Design in Foreign Language Teacher Education). In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 35-40. ISBN 978-80-7315-153-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů
Name (in English) Course Design in Foreign Language Teacher Education
Authors HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula, p. 35-40, 6 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022932
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-153-9
Keywords in English course design; teacher education;teacher beliefs;syllabus; evaluation
Tags course design, evaluation, syllabus, teacher beliefs, teacher education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 13/9/2014 07:11.
Abstract
: Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů, metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení kurzu.
Abstract (in English)
The contribution deals with course design as the main subject matter of the final semester ELT methodology course in English language teacher education study programmes at the Faculty of Education. During the course trainees work on the design a one-year course of English for upper-primary learners at state schools. The course is aimed at preparing the trainees for their role of curriculum designers, which has been emphasized within the current curricular reform. As a synthetic topic, the course design reflects the complexity of the teaching and learning process. The projects address the following issues: teacher beliefs, aims and objectives as set by current educational documents, needs analysis, content specification, materials specification, modes of delivery, class management, assessment plan, dealing with learners with special needs, course evaluation.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 19/7/2024 07:22