COLLINS, Rita Chalmers. Applying Differentiated Instruction in The Integrated Classroom. In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 72 - 87, 15 pp. ISBN 9788073151508.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Applying Differentiated Instruction in The Integrated Classroom
Name in Czech Využití diferencované výuky v integrované třídě
Authors COLLINS, Rita Chalmers (840 United States of America, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 72 - 87, 15 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022949
Organization unit Faculty of Education
ISBN 9788073151508
Keywords in English pupil with specific learning difficulties; teaching English; differentiated instruction.
Tags differentiated instruction., teaching English
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dr. Rita Chalmers Collins, učo 195579. Changed: 27/5/2009 14:49.
Abstract
Differentiated instruction is a classroom method that allows teacher to organize materials and learning so that each student has an opportunity to benefit as much as possible. Through the use of techniques such as scaffolding, grouping and learning centers, the teacher is able to align learning goals with students individual abilities. Beginning with clear identification of educational objectives, implementing differentiated instruction involves managing content, materials and assessment. This method is useful in any classroom where there is a spectrum of learners including those classes serving students with special needs.
Abstract (in Czech)
Diferencovaná výuka je metodou, která učitelům umožňuje organizovat učivo tak, aby každý student měl možnost těžit z výuky co možná nejvíce. Skrze techniky jako je používání stanovišť, skupin nebo tzv. učebních center je učitel schopen naplnit učební cíle zaměřené přímo na schopnosti daného studenta. Je třeba jasně identifikovat edukační cíle. Metoda je použitelná v jakékoliv třídě s celým spektrem žáků včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/8/2024 05:15