JANÍKOVÁ, Věra. Probleme der legasthenen Kinder tschechischer Muttersprache beim Deutschlernen. (Troubles Legasthenic Czech Children Have When Acquiring German.). Lingua viva. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007, x, No 5, p. 44-53. ISSN 1801-1489.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Probleme der legasthenen Kinder tschechischer Muttersprache beim Deutschlernen.
Name in Czech Problémy českých žáků se specifickými poruchami učení při učení se němčině.
Name (in English) Troubles Legasthenic Czech Children Have When Acquiring German.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2007, 1801-1489.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022960
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English legastenic; learning of German as a foreign language; research
Tags legastenic, research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 27/11/2007 20:38.
Abstract
Im Beitrag werden einige Anmerkungen zu Legasthenie und Fremdsprachenerwerb angeführt und Egebnisse einer Untersuchung präsentiert, die sich auf das Vorhandensein grundlegender und häufigster sprachlicher Probleme beim Deutschlernen der legasthenen Kinder bezog, deren Muttersprache Tschechisch ist.
Abstract (in Czech)
Příspěvek uvádí vybraná teoretická východiska k problematice osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a prezentuje výsledky empirického výzkumu, který byl zaměřen na zjišťování nejčastějších jazykových problémů českých žáků s poruchami učení při osvojování němčiny jako cizího jazyka.
Abstract (in English)
The paper focuses on teaching and learning German to children with specific learning disorders. In addition to some theoretical considerations, the results of a research are presented here that deals with the presence of basic and most frequent issues and deficiencies to be encountered when teaching German to legasthenic children whose mother tongue is Czech.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/6/2024 01:38