PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ a Petra HAMADOVÁ. Integrace nevidomých do běžné školní třídy. In Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ. Brno: PdF MU v Brně. s. 84-96, 12 s. ISBN 978-80-7315-150-8. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Název česky Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Název anglicky Integration of blind into mainstream class
Autoři PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra HAMADOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, od s. 84-96, 12 s. 2007.
Nakladatel PdF MU v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00022962
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-150-8
Klíčová slova anglicky integration; drama education; blind; course
Štítky blind, course, drama education, integration
Změnil Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 17:04.
Anotace
Příspěvek nás seznamuje s dvojím přístupem k integraci zrakově postižených studentek do běžné školní třídy, kdy v jednom případě došlo k bezproblémovému přijetí nevidomých, v druhém naopak. Je zde popsán přístup k řešení integrace vedením školy, samotnými učiteli, žáky i nevidomými dívkami, jejich obavy i očekávání, obavy i očekávání spolužáků, postřehy asistentky pedagoga. Článek je psán ve dvou rovinách teoretické a praktické. V úvodu je uvedena teorie k dané problematice, na kterou navazují ukázky z kvalitativního výzkumu.
Anotace anglicky
There are two cases of integration of blind pupils into mainstream class discussed. In one case, integration was successful, in the other one not. Two different approaches of school, teachers, assistant, pupils and blind pupils are described here. There is both theory and practice.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 13:46