Detailed Information on Publication Record
2007
Integrace nevidomých do běžné školní třídy
PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ and Petra HAMADOVÁBasic information
Original name
Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Name in Czech
Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Name (in English)
Integration of blind into mainstream class
Authors
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka REMSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra HAMADOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, p. 84-96, 12 pp. 2007
Publisher
PdF MU v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022962
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-150-8
Keywords in English
integration; drama education; blind; course
Tags
Změněno: 1/4/2011 17:04, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek nás seznamuje s dvojím přístupem k integraci zrakově postižených studentek do běžné školní třídy, kdy v jednom případě došlo k bezproblémovému přijetí nevidomých, v druhém naopak. Je zde popsán přístup k řešení integrace vedením školy, samotnými učiteli, žáky i nevidomými dívkami, jejich obavy i očekávání, obavy i očekávání spolužáků, postřehy asistentky pedagoga. Článek je psán ve dvou rovinách teoretické a praktické. V úvodu je uvedena teorie k dané problematice, na kterou navazují ukázky z kvalitativního výzkumu.
In English
There are two cases of integration of blind pupils into mainstream class discussed. In one case, integration was successful, in the other one not. Two different approaches of school, teachers, assistant, pupils and blind pupils are described here. There is both theory and practice.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|