PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ and Petra HAMADOVÁ. Integrace nevidomých do běžné školní třídy (Integration of blind into mainstream class). In Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ. Brno: PdF MU v Brně, 2007, p. 84-96, 12 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Name in Czech Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Name (in English) Integration of blind into mainstream class
Authors PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka REMSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra HAMADOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, p. 84-96, 12 pp. 2007.
Publisher PdF MU v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022962
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-150-8
Keywords in English integration; drama education; blind; course
Tags blind, course, drama education, integration
Changed by Changed by: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Changed: 1/4/2011 17:04.
Abstract
Příspěvek nás seznamuje s dvojím přístupem k integraci zrakově postižených studentek do běžné školní třídy, kdy v jednom případě došlo k bezproblémovému přijetí nevidomých, v druhém naopak. Je zde popsán přístup k řešení integrace vedením školy, samotnými učiteli, žáky i nevidomými dívkami, jejich obavy i očekávání, obavy i očekávání spolužáků, postřehy asistentky pedagoga. Článek je psán ve dvou rovinách teoretické a praktické. V úvodu je uvedena teorie k dané problematice, na kterou navazují ukázky z kvalitativního výzkumu.
Abstract (in English)
There are two cases of integration of blind pupils into mainstream class discussed. In one case, integration was successful, in the other one not. Two different approaches of school, teachers, assistant, pupils and blind pupils are described here. There is both theory and practice.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 5/7/2024 10:19