W 2007

Strukturování a dramatické techniky využívané ve výuce (nejen) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

PAVLOVSKÁ, M. and M. COUFAL

Basic information

Original name

Strukturování a dramatické techniky využívané ve výuce (nejen) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Name in Czech

Strukturování a dramatické techniky využívané ve výuce (nejen) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Name (in English)

Working with diversity: a practical approach to drama for children with learning and social difficulties

Authors

PAVLOVSKÁ, M. (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and M. COUFAL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Mgr. Miroslav Coufal, doktorand.

Edition

2007

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00022968

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

Special needs; Drama; Etude; Techniques; Process structuring
Změněno: 9/3/2011 14:43, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

Dvoudenní workshop pod vedením zahraničního lektora dramatické výchovy Andy Kempe, University of Reading, Velká Británie. Účastníci workshopu se seznámí s metodami a technikami, které je možné využívat při práci se žáky se speciálními potřebami a s narušenou komunikační schopností. Nadto budou mít šanci zažít svérázný přístup zkušeného lektora, který slibuje ryze praktický úvod do dramatické výchovy. Těšit se tak mohou na dramatické strukturování na pretext Grandfather of Chair a školní drama Creepy Castle, jež zohledňuje specifické potřeby žáků.

In English

Two days workshop of British Senior Lecturer in Drama Education Andy Kempe with subject the practical approach to drama for children with learning and social difficulties but also the generally introduction of methods and techniques. Draft plan: (Thursday) A general introduction to drama education Games and warm up exercises for group cohesion; Introducing a pretext Grandfather of Chair; Constructing a dramatic character; Exploring issues in Grandfather of life; (Friday) Working with diversity a practical approach to drama for children with learning and social difficulties (The Creep Castle Project!); Students to suggest ideas for new dramas using this approach; Consideration of the issues raised by the workshop.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education