PAVLOVSKÁ, M. and M. COUFAL. Strukturování a dramatické techniky využívané ve výuce (nejen) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Working with diversity: a practical approach to drama for children with learning and social difficulties). Mgr. Miroslav Coufal, doktorand. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strukturování a dramatické techniky využívané ve výuce (nejen) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name in Czech Strukturování a dramatické techniky využívané ve výuce (nejen) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Working with diversity: a practical approach to drama for children with learning and social difficulties
Authors PAVLOVSKÁ, M. (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and M. COUFAL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Mgr. Miroslav Coufal, doktorand.
Edition 2007.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022968
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Special needs; Drama; Etude; Techniques; Process structuring
Tags Drama, etude, Process structuring, Special Needs, techniques
Changed by Changed by: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Changed: 9/3/2011 14:43.
Abstract
Dvoudenní workshop pod vedením zahraničního lektora dramatické výchovy Andy Kempe, University of Reading, Velká Británie. Účastníci workshopu se seznámí s metodami a technikami, které je možné využívat při práci se žáky se speciálními potřebami a s narušenou komunikační schopností. Nadto budou mít šanci zažít svérázný přístup zkušeného lektora, který slibuje ryze praktický úvod do dramatické výchovy. Těšit se tak mohou na dramatické strukturování na pretext Grandfather of Chair a školní drama Creepy Castle, jež zohledňuje specifické potřeby žáků.
Abstract (in English)
Two days workshop of British Senior Lecturer in Drama Education Andy Kempe with subject the practical approach to drama for children with learning and social difficulties but also the generally introduction of methods and techniques. Draft plan: (Thursday) A general introduction to drama education Games and warm up exercises for group cohesion; Introducing a pretext Grandfather of Chair; Constructing a dramatic character; Exploring issues in Grandfather of life; (Friday) Working with diversity a practical approach to drama for children with learning and social difficulties (The Creep Castle Project!); Students to suggest ideas for new dramas using this approach; Consideration of the issues raised by the workshop.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/8/2024 11:53