D 2007

Posuny v didaktice 3. tisíciletí

SLÁDEK, Petr and Jindřiška SVOBODOVÁ

Basic information

Original name

Posuny v didaktice 3. tisíciletí

Name (in English)

Shifts in Didactics for the 3rd Millenium

Authors

SLÁDEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor) and Jindřiška SVOBODOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Olomouc, 50 let didaktiky fyziky v ČR, p. 102-108, 7 pp. 2007

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023006

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-1786-8

Keywords in English

didactics;physics

Tags

International impact
Změněno: 5/12/2007 15:33, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Abstract

V originále

Skutečné porozumění fyzikálním teoriím a pojmům se u většiny žáků rozvine jen na základě konkrétní činnosti přes vlastní zkušenost. Fyzikální, i obecně přírodovědné, vzdělání by mělo ovlivnit proces odhadování a předvídání jedince. Kvalitní odhad velikostí výsledku a schopnost rozhodnout, zda za určitých okolností je konkrétní jev možný by měl patřit k základním cílům.

In English

Most pupils develope their real understanding of the physical theories and of the physicals ideas by means of their own practical experience. The goal of the education of the physics and-or more generally of the natural sciences is to influence the process of the estimation and of the forecasting of each individual. The basic objectives for the didactics for the 3rd millenium are the quality of the estimation of the value of the expected result and the quality of the skill to made a decision if the studied phenomenon is probable.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century