V originále
Příspěvek představuje strategii tvorby e-learningových materiálů. Tato strategie plně dodržuje zásady Bloomovy taxonomie pro tvorbu e-learningových materiálů. Její nasazení je využíváno v IT oboru, kde úspěšně vzdělává odborníky přes deset let a sklidila několik ocenění. Strategie je demonstrována na výukovém programu Cisco Networking Academy Program (NetAcad), jež založila firma Cisco Systems z důvodu nedostatku IT odborníků. NetAcad byl v některých státech přijat jako oficiální vzdělávací systém podporovaných vládou (Rakousko, Slovensko, Maďarsko) a zčásti je tak financován z prostředků ministerstva školství. Díky tomu je projekt také mimo jiné ukázkou spolupráce privátního a veřejného sektoru. Příspěvek obsahuje kompletní prohlídku všech důležitých prvků výukového programu NetAcad a může inspirovat budoucí tvůrce e-learningových materiálů.
Anglicky
A purpose of the contribution is to introduce a strategy of producing e-learning tutorials. This strategy fully respects Bloom taxonomy for producing e-learning tutorials. This strategy is demonstrated on educational course Cisco Networking Academy (NetAcad). NetAcad has been in some countries accepted as official learning management system supported by government (Austria, Slovakia, Hungary) and is partly donated by means of Department of Education. NetAcad can be also taken as an example of collaboration of academic and commercial sector. The contribution contains full review of all important parts of NetAcad and can be used like an inspiration for other e-learning management system makers.