Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung.
JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. (Methodology of German as a Foreign Language in Education and Research.). In Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 5-9, 107 pp. ISBN 978-80-210-4462-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. |
Name in Czech | Didaktika němčiny jako cizího jazyka ve výuce a výzkumu. |
Name (in English) | Methodology of German as a Foreign Language in Education and Research. |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra. |
Edition | 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. p. 5-9, 107 pp. 2007. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-4462-3 |
Keywords in English | resaerch; education; german as a foreign language ; methodology |
Tags | Education, Methodology, resaerch |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 2/6/2009 13:56. |
Abstract |
---|
Die Publikation versteht sich als Beitrag zum aktuellen Stand der theoretisch-empirischen Fremdsprachenforschung in der tschechischen und slowakischen Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. In kurzen Statements und Darstellungen eigener Studien werden theoretische Erkenntnisse erörtet,methodisch-methodologische Ansätze und Vorgehensweisen einer kritischen Reflexion unterzogen und Ergebnisse der empirischen Untersuchungen vorgestellt. |
Abstract (in Czech) |
---|
Publikace představuje příspěvek k aktuálnímu stavu empirického výzkumu v oblasti učení a vyučování cizím jazykům (zejména němčiny jako cizího jazyka)v České republice a na Slovensku. Vedle výsledků několika kvalitativních a kvantitativních empirických výzkumů jsou zde představena nejnovější vybraná teoretická východiska a metodické náměty pro edukační praxi. |
Abstract (in English) |
---|
The book presents a contribution to the present state of theory and practice of FL research in Czech and Slovak methodology of German as a foreign language. In the form of short statements and accounts of their own studies, researchers present theoretical findings, methodological approaches, procedures of critical reflexion, and results of empirical research. |
Links | |
---|---|
GA406/05/2107, research and development project | Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka |
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching |
PrintDisplayed: 12/10/2024 23:49