JANÍKOVÁ, Věra. Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen. (How Learners Perceive their Share of Responsibility on their own Acquisition of the Language.). In Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 42-50. ISBN 978-80-210-4462-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen.
Name in Czech Jak si žáci uvědomují svoji spoluzodpovědnost při učení se jazykům.
Name (in English) How Learners Perceive their Share of Responsibility on their own Acquisition of the Language.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. p. 42-50, 9 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00020637
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4462-3
Keywords in English responsibility; foreign language acquisition; autonomous learning
Tags autonomous learning, foreign language acquisition, responsibility
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 5/12/2007 21:45.
Abstract
Der Artikel präsentiert Ergebnisse einer deskriptiven Sondierungsuntersuchung dar. Das Ziel dieser Pilotforschung bestand darin, festzustellen, wie die Schüler im Fremdsprachenunterricht in den tschechischen Schulen ihre Rollen in Bezug auf die Prinzipien des autonomen Lernens wahrnehmen.
Abstract (in Czech)
Studie představuje dílčí výsledky empirického deskriptivního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry žáci na vybraných českých školách vnímají svoji spoluzodpovědnost při učení se jazyku a v této souvislosti svoji pozměněnou roli vyplývají z principů autonomního učení.
Abstract (in English)
The paper presents results of a descriptive probe examination. The aim of this pilot research was to find out how FL learners in Czech schools perceive their parts in the language acquisition process, as understood by the principles of autonomous learning.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 29/7/2024 11:12