Detailed Information on Publication Record
2007
Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen.
Name in Czech
Jak si žáci uvědomují svoji spoluzodpovědnost při učení se jazykům.
Name (in English)
How Learners Perceive their Share of Responsibility on their own Acquisition of the Language.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. p. 42-50, 9 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00020637
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4462-3
Keywords in English
responsibility; foreign language acquisition; autonomous learning
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/12/2007 21:45, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Der Artikel präsentiert Ergebnisse einer deskriptiven Sondierungsuntersuchung dar. Das Ziel dieser Pilotforschung bestand darin, festzustellen, wie die Schüler im Fremdsprachenunterricht in den tschechischen Schulen ihre Rollen in Bezug auf die Prinzipien des autonomen Lernens wahrnehmen.
In Czech
Studie představuje dílčí výsledky empirického deskriptivního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry žáci na vybraných českých školách vnímají svoji spoluzodpovědnost při učení se jazyku a v této souvislosti svoji pozměněnou roli vyplývají z principů autonomního učení.
In English
The paper presents results of a descriptive probe examination. The aim of this pilot research was to find out how FL learners in Czech schools perceive their parts in the language acquisition process, as understood by the principles of autonomous learning.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|