D 2007

Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen.

Name in Czech

Jak si žáci uvědomují svoji spoluzodpovědnost při učení se jazykům.

Name (in English)

How Learners Perceive their Share of Responsibility on their own Acquisition of the Language.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. p. 42-50, 9 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00020637

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4462-3

Keywords in English

responsibility; foreign language acquisition; autonomous learning

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/12/2007 21:45, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Artikel präsentiert Ergebnisse einer deskriptiven Sondierungsuntersuchung dar. Das Ziel dieser Pilotforschung bestand darin, festzustellen, wie die Schüler im Fremdsprachenunterricht in den tschechischen Schulen ihre Rollen in Bezug auf die Prinzipien des autonomen Lernens wahrnehmen.

In Czech

Studie představuje dílčí výsledky empirického deskriptivního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry žáci na vybraných českých školách vnímají svoji spoluzodpovědnost při učení se jazyku a v této souvislosti svoji pozměněnou roli vyplývají z principů autonomního učení.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching