Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen.
JANÍKOVÁ, Věra. Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen. (How Learners Perceive their Share of Responsibility on their own Acquisition of the Language.). In Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 42-50. ISBN 978-80-210-4462-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen. |
Name in Czech | Jak si žáci uvědomují svoji spoluzodpovědnost při učení se jazykům. |
Name (in English) | How Learners Perceive their Share of Responsibility on their own Acquisition of the Language. |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. p. 42-50, 9 pp. 2007. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/07:00020637 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-4462-3 |
Keywords in English | responsibility; foreign language acquisition; autonomous learning |
Tags | autonomous learning, foreign language acquisition, responsibility |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 5/12/2007 21:45. |
Abstract |
---|
Der Artikel präsentiert Ergebnisse einer deskriptiven Sondierungsuntersuchung dar. Das Ziel dieser Pilotforschung bestand darin, festzustellen, wie die Schüler im Fremdsprachenunterricht in den tschechischen Schulen ihre Rollen in Bezug auf die Prinzipien des autonomen Lernens wahrnehmen. |
Abstract (in Czech) |
---|
Studie představuje dílčí výsledky empirického deskriptivního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry žáci na vybraných českých školách vnímají svoji spoluzodpovědnost při učení se jazyku a v této souvislosti svoji pozměněnou roli vyplývají z principů autonomního učení. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents results of a descriptive probe examination. The aim of this pilot research was to find out how FL learners in Czech schools perceive their parts in the language acquisition process, as understood by the principles of autonomous learning. |
Links | |
---|---|
GA406/05/2107, research and development project | Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka |
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching |
PrintDisplayed: 14/10/2024 12:24